Dożynki parafialne – Morawica 2013
30 września, 2013
Gminne Dożynki w Kryspinowie 2014r.
30 sierpnia, 2014

Wilno – Augustów

Zawsze chcieliśmy pojechać na Litwę i podziwiać augustowskie noce .

Zwiedzić Wilno, zobaczyć Niemen, odetchnąć choć przez chwilę atmosferą Kresów. Marzyliśmy o tym od lat, ale nie było okazji. Aż do lata 2014r., kiedy sami zorganizowaliśmy wycieczkę. Sami czyli nasz Prezes Stanisław wziął sprawy w swoje ręce, przez co wyjazd był tańszy ,atrakcyjny i integracyjny.

Do naszej wycieczki dołączyło zaprzyjaźnione Stowarzyszenie z Morawicy. Mogliśmy się bardziej poznać i wymienić doświadczeniami związanymi z pracą w Stowarzyszeniu.

Wilno to przepiękne miasto, jedno z ładniejszych w tej części Europy. Stolica Litwy poszczycić się może wpisanym na listę UNESCO Starym Miastem, które niemal bez „szwanku” zachowało się do dnia dzisiejszego, ciesząc oczy przybywających tu turystów. To miasto pełne polskich pamiątek, tak mocno związane z naszą historią oraz tradycją. To znakomite miejsce na sentymentalną podróż, a jednocześnie tak bogate w przeróżne zabytki i ciekawe miejsca, że aż trudno się zdecydować, które
z nich wybrać, a które pominąć. Nam udało się zobaczyć większość z nich czyli Górę Zamkową, Ostrą Bramę, Cmentarz na Rossie, jeden z najważniejszych średniowiecznych zabytków środkowej Europy -Kościół św, Anny, Katedrę św. Sebastiana.

Wieczorami spacerowaliśmy po Starym Mieście, podziwiając urodę dawnej architektury. Znaleźliśmy też chwilę na odpoczynek w jednej z licznych kawiarenek oraz zakup pamiątek.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Augustowie zwiedziliśmy miasto oraz mieliśmy okazję płynąć statkiem po Kanale Augustowskim. Po pełnym wrażeń rejsie, każdy udał się do nabrzeżnej smażalni ryb. Wybierając według smaku i upodobań zjedliśmy pyszny obiad. I tak zakończyła się augustowska przygoda.

W autokarze zmęczeni, ale szczęśliwi daliśmy upust naszym wokalnym talentom, śpiewając pieśni kresowe i nie tylko oraz zastanawiając się gdzie pojedziemy na następną wycieczkę.